TermoDom.pl

Newsletter

Oddychające...

Szybki proces budowy przyczynia się do znacznego ograniczenia możliwości odparowania wody... więcej

Odzysk ciepła

Wentylacja, rekuperacja, odzysk ciepła. Tajemnicze zagadnienia? Już nie, teraz to wymóg... więcej

Źródło ciepła

Budowanie domu, w którym w ciągu roku potrzeba do ogrzewania zaledwie 15 kWh energii... więcej

Okresowy przegląd pieca

Okresowy przegląd pieca

Zanim piece grzewcze zaczną pracować pełną mocą, trzeba sprawdzić ich stan techniczny. Taki wymóg gwarantujący bezpieczną eksploatację jest zapisany prawnie i jest obowiązkiem każdego użytkownika.

Zgodnie z artykułem 62. ustawy Prawo Budowlane obiekty budowlane powinny być poddawane okresowej kontroli przynajmniej raz w roku. Kontrola powinna także obejmować urządzenia grzewcze i systemy odprowadzania spalin. Poza obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa ważniejsze są argumenty związane z bezpieczeństwem i ekonomią użytkowania.

Przy sprawnie działającym piecu zawartość groźnych związków w spalinach jest śladowa. Systematyczna konserwacja gwarantuje ponadto uniknięcie usterek wynikających ze zużycia poszczególnych części, minimalizuje także ryzyko wystąpienia niespodziewanych awarii i wszystkich wiążących się z nimi konsekwencji. Poza tym oznacza niższe zapotrzebowanie na paliwo. Regulacja oraz czyszczenie zapewniają utrzymanie parametrów pieca na poziomie nominalnym gwarantowanym przez producenta. Koszty regularnego serwisowania są także zdecydowanie niższe, niż koszt naprawy po wystąpieniu awarii systemu.

O tym, jak ważny jest fachowy i dyspozycyjny serwis, przekonujemy się dopiero wtedy, gdy trzeba skorzystać z jego usług. Doceniając ogromne znaczenie usług serwisowych, producenci kotłów utrzymują dla swoich klientów profesjonalną autoryzowaną organizację serwisową. Przykładem takiej sieci może być sieć firmowa Junkers czy Vaillant. Wysoko wykwalifikowani serwisanci, wyspecjalizowani w produktach danego producenta są odpowiednio przygotowani do przeprowadzania przeglądów okresowych, regulacji czy usuwania awarii. Każdy z producentów, stara się także, aby sieć serwisowa była dostępna niemal w każdym regionie a czas reakcji nie przekraczał 24 godzin. Niektórzy z producentów proponują także umowę serwisową, która na mocy porozumienia pomiędzy dostawcą usługi a właścicielem obiektu przenosi obowiązek serwisowy na dostawcę urządzenia i usługi. W ten sposób właściciel obiektu nie musi martwić się o terminy, natomiast dostawca urządzenia, może poprzez regularną kontrolę i serwis zapewnić optymalne parametry i długoletni okres użytkowania. Co na pewno zostanie docenione przez właściciela.


CM

27-10-2009
Poprzednia aktualność Następna aktualność
Zobacz więcej wiadomości

Oddychające...

Szybki proces budowy przyczynia się do znacznego ograniczenia możliwości odparowania wody... więcej

Bilans cieplny budynku

W celu utrzymania temperatury w pomieszczeniu na założonym poziomie nadwyżka strat nad... więcej

Styropian: jego...

Energooszczędność, skupienie uwagi na potencjale energetycznym domów wymusza świadomość... więcej

Skomentuj





Komentarze   —   pokaż wszystkie

Brak komentarzy