TermoDom.pl

Newsletter

Multipor- bezpieczne...

Jak przeprowadzić termomodernizację obiektu, którego ocieplenie z zewnątrz jest... więcej

Zrzeszenie Audytorów...

Celem Zrzeszenia Audytorów Energetycznych (ZAE) jest współpraca audytorów energetycznych... więcej

Odnawialne źródła...

Zastosowanie odnawialnych źródeł energii w budownictwie w znacznym stopniu poprawia... więcej

Okresowy przegląd pieca

Okresowy przegląd pieca

Zanim piece grzewcze zaczną pracować pełną mocą, trzeba sprawdzić ich stan techniczny. Taki wymóg gwarantujący bezpieczną eksploatację jest zapisany prawnie i jest obowiązkiem każdego użytkownika.

Zgodnie z artykułem 62. ustawy Prawo Budowlane obiekty budowlane powinny być poddawane okresowej kontroli przynajmniej raz w roku. Kontrola powinna także obejmować urządzenia grzewcze i systemy odprowadzania spalin. Poza obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa ważniejsze są argumenty związane z bezpieczeństwem i ekonomią użytkowania.

Przy sprawnie działającym piecu zawartość groźnych związków w spalinach jest śladowa. Systematyczna konserwacja gwarantuje ponadto uniknięcie usterek wynikających ze zużycia poszczególnych części, minimalizuje także ryzyko wystąpienia niespodziewanych awarii i wszystkich wiążących się z nimi konsekwencji. Poza tym oznacza niższe zapotrzebowanie na paliwo. Regulacja oraz czyszczenie zapewniają utrzymanie parametrów pieca na poziomie nominalnym gwarantowanym przez producenta. Koszty regularnego serwisowania są także zdecydowanie niższe, niż koszt naprawy po wystąpieniu awarii systemu.

O tym, jak ważny jest fachowy i dyspozycyjny serwis, przekonujemy się dopiero wtedy, gdy trzeba skorzystać z jego usług. Doceniając ogromne znaczenie usług serwisowych, producenci kotłów utrzymują dla swoich klientów profesjonalną autoryzowaną organizację serwisową. Przykładem takiej sieci może być sieć firmowa Junkers czy Vaillant. Wysoko wykwalifikowani serwisanci, wyspecjalizowani w produktach danego producenta są odpowiednio przygotowani do przeprowadzania przeglądów okresowych, regulacji czy usuwania awarii. Każdy z producentów, stara się także, aby sieć serwisowa była dostępna niemal w każdym regionie a czas reakcji nie przekraczał 24 godzin. Niektórzy z producentów proponują także umowę serwisową, która na mocy porozumienia pomiędzy dostawcą usługi a właścicielem obiektu przenosi obowiązek serwisowy na dostawcę urządzenia i usługi. W ten sposób właściciel obiektu nie musi martwić się o terminy, natomiast dostawca urządzenia, może poprzez regularną kontrolę i serwis zapewnić optymalne parametry i długoletni okres użytkowania. Co na pewno zostanie docenione przez właściciela.


CM

27-10-2009
Poprzednia aktualność Następna aktualność
Zobacz więcej wiadomości

Vademecum certyfikacji...

Kwestia certyfikatów energetycznych powraca jak bumerang. Rośnie niepewność, czy zdążymy... więcej

Głowice i zawory...

Zawory termostatyczne stały się nieodłącznym elementem instalacji centralnego ogrzewania.... więcej

Bilans cieplny budynku

W celu utrzymania temperatury w pomieszczeniu na założonym poziomie nadwyżka strat nad... więcej

Skomentuj





Komentarze   —   pokaż wszystkie

Brak komentarzy