TermoDom.pl

Newsletter

Proces wdrożenia...

Dyrektywa EPBD w Polsce nie doczekała się jeszcze odpowiednich aktów prawnych... więcej

Dachy skośne

Poprawne wykonanie  izolacji dachu stromego. Zapewni niskie koszty ogrzewania... więcej

Świadectwa energetyczne

Jak wygląda świadectwo energetyczne, jakie informacje zawiera i czemu służy –... więcej

EPBD Opinie ekspertów mgr inż. Bianka Naciążek

mgr inż. Bianka Naciążek

Redaktor naczelna ogólnopolskiego miesięcznika Przewodnik Budowlany, inicjatorka działań w programie „Praktyka na Budowie”, fachowiec w dziedzinie trendów rozwojowych w budownictwie energooszczędnym.

W 2004 roku, gdy nasze Wydawnictwo rozpoczynało budowę Domu Pasywnego, mało kto w Polsce wiedział, o co właściwie chodzi. Sama idea znana jest głównie w Niemczech i w Skandynawii, czyli w krajach, które z jednej strony mają klimat dość surowy, a z drugiej – dużą wagę przywiązują do oszczędnej gospodarki energią, a przede wszystkim ograniczeniem jej marnotrawienia. W naszym kraju z tą oszczędnością bywało różnie. Przyzwyczailiśmy się do nieliczenia z kosztami ogrzewania, przez co budowane domy były mało energooszczędne. Obecnie ta sytuacja się zmienia. Koszty wszystkich rodzajów paliw rosną od kilku lat w dużym tempie. Wystarczy spojrzeć na ceny gazu ziemnego. Przez ostatnie trzy – cztery lata podrożał on przeszło dwukrotnie. A to jeszcze nie koniec.

 

W związku z tym uznaliśmy, że warto ideę budownictwa energooszczędnego, wraz z jej „najcieplejszą” pasywną odmianą, rozpropagować także w Polsce. Mimo początkowych trudności, wynikających z budowy budynku eksperymentalnego, pod koniec roku 2006 udało nam się zakończyć naszą akcję. Na uroczystym otwarciu Domu Pasywnego gościliśmy m.in. ministra budownictwa Andrzeja Aumillera i sekretarza stanu Piotra Stycznia. Tak duże przedsięwzięcie nie udałoby się gdyby nie zaangażowanie firm - producentów materiałów budowlanych i wykończeniowych, dostawców nowoczesncych, energooszczędnych technologii. Dziękujemy za pomoc ze strony doradców technicznych i wsparcie marketingowe, bez których nie wszystkie działania byłyby możliwe do przeprowadzenia – z korzyścią nie tylko dla firmy, ale głównie dla przyszłych inwestorów.

 

 

Zobacz także:

mgr inż. Robert Janiak

mgr inż. Ryszard Piotrowski

mgr inż. Paweł Dominiak

mgr inż. Henryk Kwapisz

Koszty ogrzewania i surowców energetycznych - 11.2007

Co to znaczy dom energooszczędny?

Czym jest dom pasywny?

Mniej opłat więcej...

Czy skoro było nas stać na zbudowanie domu, będzie nas stać, by w nim mieszkać?... więcej

Badania termowizyjne

Badanie termowizyjne jest coraz popularniejszą metodą sprawdzania izolacyjności cieplnej... więcej

Ściany w domu pasywnym

Współczynnik przenikania ciepła U dla ściany zewnętrznej w budynku pasywnym... więcej

Skomentuj





Komentarze   —   pokaż wszystkie

Brak komentarzy